De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

woensdag 30 mei 2012

Feestweekend!


Het feesten houdt hier maar niet op! Eigenlijk hadden we Aimée’s verjaardagsfeest gepland op zaterdag. We hadden de uitnodigingen al klaar liggen... toen kregen we een andere uitnodiging voor een kinderfeestje. Nou ja kinderfeestje, zeg maar gerust Feest Van Het Jaar.

Vorig jaar had Aimée een vriendje, Leo, waar ze helemaal gek op was. http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2011/05/aimees-verjaardag-met-dora-en-ridders.html. Maar liefde gaat soms over, en dit jaar is Aimee helemaal gek van haar klasgenootje Peter. En toevallig is dit  de tweelingbroer van Leo… Dit jaar werd Aimée uitgenodigd voor het verjaardagsfeest van Leo en Peter.
De uitnodiging loog er al niet om. We nodigen u uit op het landgoed buiten de stad (ik dacht nog “zeker gehuurd”), we laten speciaal een kok overkomen uit Verona, Italië (ik dacht “vast familie”) en we sluiten af met vuurwerk (ik dacht “een cake met tien Romeinse kaarsen”). Ik dacht verkeerd…

Zaterdagmiddag reden we het uitgestrekte en prachtig gelegen landgoed op. Ik zei nog tegen Isabelle – afgehuurd. Totdat we zagen dat alle paden en een monument naar de familie waren genoemd. Toch niet gehuurd… We kregen van de verkeersregelaars een parkeerplek toegewezen. Vanaf daar liepen we naar het huis en de tuinen, onderweg “papa’s” verzameling oude (en nog werkende) auto’s die tentoongesteld stonden bewonderend. Allemaal Cadillacs met nummerborden met de namen van de familieleden.

Men had twee feesttenten neergezet; één voor de kids en één voor de volwassenen. In de kinderfeesttent waren er voordurend clowns, spelletjes en activiteiten, allemaal met kinderprijsjes. Er waren twee grote springkussens. En kinderautootjes om mee over het landgoed te rijden. Prima eten was er in overvloed, weg te spoelen met uitstekende Italiaanse wijnen. Ondanks dat er meer dan honderd bezoekers waren, wilde Peter het meest van de dag met onze prachtige prinses spelen. Toen na zonsondergang het vuurwerk werd aangekondigd had ik mijn idee van “cake met 10 Romeinse kaarsen” al laten vallen, omdat ik de hele dag een crew van vijf personen hard had zien werken aan de opbouw van de show. Maar wat volgde overtrof mijn stoutste verwachtingen. Het was een vuurwerkshow waarop Scheveningen jaloers zou worden. En dan dubbel zo lang. Waanzinnig. De show bekeek ik vanaf een ‘ereterrasje’ met het gezin, want Aimée was als enige uitgenodigd om naast de familie te zitten. Tijdens de harde knallen had ik Aimée en op een gegeven moment ook mijn “schoonzoon” op schoot. Leuke knul. Aimée, je hebt een goede smaak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten